Aquest divendres vaig fer la primera sessió de tutories amb alguns dels meus alumnes. En primer lloc he de dir que estic molt content ja que la majoria dels alumnes s’han apuntant a un dels dos dies que vaig oferir, això imagino que implica que ells mateixos veuen aquesta sessió de tutoria com una part important del seu procés d’aprenentatge.
La sessions es van desenvolupar en un ambient agradable i de bon rotllo. Crec que des que he començat a aplicar algunes de les recomanacions que em van fer després de la primera observació el component afectiu de les meves classes ha començat a millorar.
Vam parlar sobre tot d’on trobaven les majors dificultats. En la majoria dels casos es tracta de les activitats de “listening”. Quan vaig veure que era un sentiment bastant compartit vaig pregunta r també si havien notat algun dels “listenings” més fàcils que els altres, i bingo! Van coincidir en que l’últim “listening” havia sigut més fàcil. No va ser per casualitat, ja que precisament en aquest “listening” havia començat a aplicar activitats d’activament de coneixements previs abans de posar el vídeo. Els hi vaig explicar, que segurament això estava relacionat amb la nova orientació que jo havia donat a l’activitat i que aquesta orientació havia sorgit de l’observació que m’havien fet. Em vaig quedar molt satisfet amb aquesta sensació de que només amb una observació i el fet de parar-me a pensar abans d’elaborar una activitat i posar en pràctica els suggeriments que havien sortit de l’observació els alumnes havien percebut el canvi a millor en l’activitat.
Monday, 25 January 2010
Subscribe to:
Post Comments (Atom)


Quan abans d'un listening actives els coneixements previs els alumnes ja estan preparats per sentir algunes paraules, les reconeixen més fàcilment, si han fet prediccions llavors ja s'han posat en el context i tenen les connexions mentals que es requereixen activades.
ReplyDeleteM'alegro moltíssim que hagi funcionat tan bé i que els alumnes ja ho hagin notat!!