Thursday, 8 April 2010
Dinàmica de classe
Després de les segones tutories m’havia proposat amb la col·laboració del estudiants poder millorar la dinàmica de participació oral en classe. Finalment hem començat a rebotar preguntes entre tota la classe. He de dir que em va tocar començar a mi, però un cop vaig engegar el joc va anar prou bé. Al començament sembla una mica ridícul que els estudiants es rebotin les preguntes els uns als altres però a la llarga el que estem aconseguint és que tothom parli i digui alguna cosa; que era el nostre objectiu principal. També he de comentar que si no genero la dinàmica jo, gairebé cada dia, no comencem amb el joc (suposo que és la tendència a seguir amb la dinàmica de sempre) però això també té a veure amb el nostre rol de moderadors-motivadors, no?
Subscribe to:
Post Comments (Atom)


Personalment em sembla genial aquest “rebotar” les preguntes els uns als altres. Teoria apart, crec que el fet que sigui com un joc fa que es creï un clima més relaxat, on els alumnes més tímids van perdent de mica en mica la por a parlar davant els altres “abandonant-se al joc”. D’una altra banda, el fet en sí que es preguntin ells, que interactuïn d’igual a igual, també ajuda. A més, el factor sorpresa: n’han d’estar alertes perquè no saben quan serà el seu torn! M’encanta la iniciativa.
ReplyDelete