Monday, 2 November 2009

CANVIAR LA DINÀMICA PER DINAMITZAR EL GRUP

En les dues últimes classes i després d’una conversa informal amb una companya del grup de treball sobre alguns aspectes amb els que no estic satisfet de les meves classes he començat a generar els grups i parelles dels alumnes per treballar de manera diferent. Havia arribat a un punt en el que els alumnes, que ja es troben dins d’un grup prou cohesionat, acabaven sempre treballant més o menys en els mateixos grups. La idea que la colega em va donar per generar els grups i parelles de manera aleatòria va introduir dues millores immediates. Per una banda els alumnes es van veure sorpresos pel nou sistema d’assignació de companys de feina, la qual cosa ja els va fer “despertar-se” i desplaçar-se per l’aula, i a la vegada es van trencar les dinàmiques anteriors de treball amb la mateixa parella.

El mètode té avantatges clars com ara l’expectativa de amb qui hauré de treballar per a aquesta activitat, i també el perill de convertir-se en una rutina. Per això és important canviar l’aleatorietat amb la que es generin els grups i vigilar quins tipus de parelles es creen, per a així evitar que els nivells dels participants siguin molt diferents.

Per a mi s’ha tractat d’un canvi molt simple amb unes conseqüències positives molt immediates.

No comments:

Post a Comment